Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis, aceptes l'ús que en fem.

Publicitat

L’Arxiu de Reus inicia els actes de recuperació de la memòria històrica de la batalla de Vilallonga

Amb motiu de la commemoració de l'efemèride, s'oganitzaran dues conferències i una mostra documental

Imatge d'un document històric de la batalla de Vilallonga Imatge d'un document històric de la batalla de Vilallonga AJUNTAMENT DE REUS
Cultura Redacció Infocamp
Dijous, 27 Febrer 2025 11:36

Fruit de la signatura del conveni entre els ajuntaments de Reus i de Vilallonga i el Centre d’Estudis Pere Virgili, en els pròxima dies es realitzaran diversos actes de divulgació I recuperació de la memòria de la batalla de Vilallonga i el Morell. Les activitats es duran a terme amb motiu de la commemoració de l’efemèride, que tingué lloc el dia 1 de març de 1838. Es realitzaran amb la col·laboració de l’Arxiu Municipal de Reus i dels Serveis Funeraris Reus i Baix Camp, i el suport de l'Arxiu Comarcal.

Programa d’actes

El proper dia 3 de març a les 19h, a l’Arxiu Municipal (c. Sant Antoni M. Claret, 3), s’inaugurarà una mostra documental al vestíbul on també hi haurà un plafó informatiu sobre els fets. L’historiador reusenc Joan Navais serà l’encarregat de pronunciar la conferència "La construcció d'un mite: els fets del Morell i Vilallonga (1838) i els màrtirs reusencs per la llibertat ", que donarà inicia als actes de commemoració.

Posteriorment, el dia 18 de març a les 18.30 h, Salvador Palomar, membre de Carrutxa, amb la conferència "Sempre màrtirs. La memòria dels morts pels combats", farà referència a construcció de la imatge de “màrtirs” – que perdura fins al 1938 – i com el franquisme s’apropia dels símbols i projectes, com ara el del monòlit erigit a la Plaça de la Llibertat.

Amb aquest darrer acte es clourà la mostra documental a l’Arxiu, no obstant, es podrà trobar a la pàgina web de l’Arxiu Municipal (www.reus.cat/arxiu) els principals documents exposats, el panell explicatiu i la gravació de les dues conferències.

Col·laboració dels Serveis Funeraris de Reus i el Baix Camp

A través dels Serveis Funeraris Reus i Baix Camp es portarà a terme en els properes setmanes una actuació de senyalització de la Capella dels Herois de Vilallonga al Cementiri General de Reus, lloc on reposen les restes dels caiguts. També s’organitzarà una conferència dins del cicle Primavera al Cementiri a càrrec del Centre d'Estudis Pere Virgili.

Anuncia't a infocamp.cat, dona suport al periodisme rigorós de proximitat.

Publicitat

Segueix-nos a Bluesky

Per rebre en temps real els titulars d'InfoCamp 

@infocamp.cat