Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis, aceptes l'ús que en fem.

Publicitat

Inicien els tràmits per millorar el sanejament de les aigües residuals de Vespella de Gaià

El projecte, amb un pressupost d'1,9 MEUR, consistirà en la construcció d'una depuradora

Una mostra d'un tractament natural basat en filtres subsuperficials Una mostra d'un tractament natural basat en filtres subsuperficials ACA
Medi Ambient ACN
Diumenge, 24 Novembre 2024 15:03

L'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) ha tret a licitació el contracte per executar les obres que han de millorar el sanejament de les aigües residuals de Vespella de Gaià. El projecte, amb un pressupost d'1,9 milions d'euros (IVA inclòs), consistirà en la construcció d'una depuradora que donarà servei al municipi i al nucli de Sant Miquel. El termini per finalitzar els treballs serà de vuit mesos. La planta s'ubicarà en una parcel·la del polígon industrial del municipi, prop del barranc de Salomó, on s'aportaran les aigües tractades a la depuradora. Actualment hi ha tretze depuradores actives al Tarragonès, un fet que segons l'ACA garanteix el sanejament de prop del 96% de la comarca.

La instal·lació comptarà amb quatre unitats de filtres dissenyats per a uns cabals previstos en 205 m3/dia a l'estiu i 125 m3/dia a l'hivern. En aquest espai s'hi durà a terme un tractament natural basat en filtres subsuperficials o llits de macròfits. Segons l'ACA, aquest tractament és adient per a nuclis de menys de 2.000 habitants i es basa en sistemes de depuració constituïts per llacunes o canals de poca plantats amb vegetals propis de les zones humides. Els processos de descontaminació tenen lloc mitjançant les interaccions entre l'aigua, el substrat sòlid, els microorganismes, la vegetació i, fins i tot, la fauna.

A més de la depuradora, es construirà un col·lector concentrador per recollir les aigües residuals dels dos nuclis a través de dos ramals i cinc sobreeixidors de pluvials que disposaran d'una reixa de retenció de sòlids.

L'adjudicatari haurà d'encarregar-se dels treballs, la posada en funcionament de l'equipament durant el període de proves i l'explotació de la instal·lació durant el primer any des de la recepció de les obres.

Anuncia't a infocamp.cat, dona suport al periodisme rigorós de proximitat.

Publicitat

CICLES 300X250 gifAdvertisement

Segueix-nos a Bluesky

Per rebre en temps real els titulars d'InfoCamp 

@infocamp.cat