El públic del Centre Cultural de Valls va acomiadar aquest dissabte amb una ovasió els protagonistes d''Amnèsia', la comèdia del dramaturg argentí Nelson Valente coproduïda per la Sala Trono de Tarragona amb el Teatre Nacional de Catalunya (TNC). Els aplaudiments eren un reconeixement no tan sols a la qualitat interpretativa dels actors i les actrius de l'obra, sinó a l'esforç del grup teatral per sobreposar-se a un assumpte sobrevingut que va estar a punt d'obligar a suspendre la funció.
I és que, abans de l'inici de l'obra, l'actor Joan Negrié va aparèixer davant del públic per anunciar que l'actriu Victòria Pagès va patir un petit accident d'última hora que l'impedia pujar a l'escenari per intrepretar el seu personatge -Lali, una de les filles de la mare -. Negrié va explicar que, per evitar la suspensió de l'obra "que al nostre vocabulari no contemplem" van recórrer a l'actriu Màrcia Cisteró, que va substituir Pagès tot fent lectura del guió. Es dona la circumstància, que la Màrcia ja va participar a 'Amnèsia' interpretant el personatge de Cèlia -la dona del fill-, però a meitats de gener va haver de deixar la gira per incoporar-se a un altre projecte i el seu lloc el va ocupar l'actriu Anna Moliner, que ahir també va actuar a Valls.
Imatge de la representació d''Amnèsia'' al Centre Cultural (M.B.M.)
La comèdia de Valente reflexiona sobre les dificultats d'entendre's entre els membres d'una família a l'hora d'enfrontar-se al fet que la mare, puntal de la famíla, necessitarà ajuda a partir d'ara perquè ja no podrà viure sola. L'obra es caracterítza pel seu humor àcid i irònic, a través del qual l'autor i director argentí ens planteja un tema delicat però real com la vida mateixa: "I ara, qui cuida la mare?"
La sempre poderosa Mercè Arànega -Fina, la mare- encapçala un excel·lent repartiment que engrandeix encara més tant el text com el caràcter dels seus personatges. La qualitat interpretativa de Joan Negrié (Marcel, fill), Míriam Iscla (Griselda, filla), Anna Moliner (Cèlia, jove), Biel Rossell (Sam, gendre) i la mateixa Màrcia Cisteró (Lali, filla) no van deixar a ningú indiferent i van arrencar durant la nit més d'un somriure -a vegades amarg- dels espectadors del Centre Cultural.
'Amnèsia' és el primer espectacle d'abonament dels Teatres de Valls d'aquest 2025. El segon serà 'Ocells', que es representarà el 22 de març al mateix escenari.