L’Ajuntament de Salou i Agbar, companyia gestora del cicle de l’aigua al municipi, han formalitzat la renovació del fons de solidaritat, que té com a objectiu finançar la factura de l’aigua a les famílies que es troben en situació de vulnerabilitat econòmica i que no hi puguin fer front.
La signatura ha tingut lloc aquest divendres a l’Ajuntament de Salou, a càrrec de l’alcalde, Pere Granados, i del director d’Agbar Camp-Ebre, David Gall, acompanyats de la regidora de Benestar i Serveis Socials, Cristina Berrio; i de la responsable de clients d'Agbar direcció Camp-Ebre, Anna Machuca.
Ajudar a les persones en vulnerabilitat econòmica
El fons de solidaritat consisteix en un ajut que aporta l’Ajuntament de Salou i la companyia d’aigua i comporta l’exempció del pagament dels conceptes de la factura que siguin de titularitat d’Agbar a aquelles persones que estiguin en situació de precarietat econòmica, segons l’informe de risc d’exclusió residencial que hagi comunicat pels serveis socials.
L'alcalde Pere Granados ha destacat “el compromís de Salou amb el benestar de la població, i, sobretot, amb les famílies que més ho requereixen, per tal que les seves necessitats bàsiques de salut i sanejament estiguin cobertes, i, en aquest cas, les que fan referència al consum i accés a l’aigua potable a les seves llars”.
El director d’Agbar Camp Ebre, David Gall, ha remarcat el compromís social de la companyia tot manifestant que “impulsem el cicle social de l’aigua per garantir el subministrament a totes les persones del municipi. És en aquest sentit que, amb aquest fons de solidaritat que renovem, facilitem l’accés a l’aigua a aquelles famílies que pateixen una situació de vulnerabilitat, i treballem amb l’Ajuntament de Salou per detectar, amb rapidesa, aquests casos i oferir-los solucions”.
Finalment, la regidora de Benestar i Serveis Socials, Cristina Berrio, ha posat en valor “la renovació del fons de solidaritat i ha dit que era necessària, atès que l’aigua és un bé de primera necessitat i, per aquest motiu, hem de garantir-ne l’accés a totes les famílies de Salou”.